City break la Istanbul, doar un vis deocamdata

Standard

Inchide ochii.. imagineazati un loc magnific.. plin de mister.. un loc care asteapta sa-l descoperi, sa-l sorbi din priviri si sa te desfeti. Lasati grijile acasa, inchide-le intr-un sertar si arunca cheia departe, departe la cativa mii de kilometri, deoarece te invit intr-o o calatorie, te provoc sa faci un city break din jungla orasului in care traiesti. Te invit la o calatorie pe care o visez s-o fac si eu in momentele in care simt ca gata m-am saturat de monotonia zilelor de munca, de poluarea fonica, de smog si fum, de tot ce ma apasa si ma doboara ca un lant greu.

Image

1

Te invit intr-o lume noua, o escapada la care visezi si la care visez si eu.. e tara lui Suleyman Magnificul, e o tara cu o cultura noua, diferita, si totusi nemaipomenit de atractiva care asteapta s-o descoperi. O sa fiu sincera cu tine, eu n-am mai fost in tara aceasta, nu stiu multe despre ea, dar am auzit povesti, legende ce m-au fermecat. Stiu ca numele tarii este Turcia, iar cel mai mare oras al lui se numeste Istambul si in tara aceasta traiesc oameni ce poarta turban pe cap si multi au o pipa fermecata cu orice gust iti doresti, fie de mar, fie de par chiar si de pepene galben ! iar inainte sa iasa fum, aceasta trece si face bule printr-o apa aflata intr-un tub fermecat !

Image

2

Am mai auzit de covoare fermecate ca a lui Aladin, de lampi si de tot feluri de lucruri din antichitate pe care daca le freci poate iesi un dzsinn. Stiu si de o fata pe nume Sheherazade care danseaza din buric.. vai ce mi-ar placea s-o vad o data. Sau ce mult mi-as dori sa ma plimb prin bazaaruri, sa admir valurile, sa targuiesc o bijuterie pana pe bani de nimic doar de dragul targuielii, dar sper sa nu fiu eu insumi vanduta pe o camila -doua sau asta-i deja din alta poveste !?

Image

3

Mi-a soptit randunica, ca o data cand a zburat pe acolo a vazut niste precupeti tare simpatici care i-au invitat pe trecatori la o cafeluta turceasca sau la un ceai turcesc, dupa pofta, si au stat la povesti depre istorie si despre un faimos imparat ce a domnit pe vremuri, numit Suleyman Magnificul. Acest imparat s-a indragostit nebuneste de o prea frumoasa fata care desi era sclava a devenit sotia lui, spre toata mirarea palatului. Iar acest imparat magnific, Suleyman, avea si un prieten pe nume Ibrahim, pe care la facut mare vizir, iar impreuna au dus o serie de mari lupte. Am intrebat randunica ce s-a intamplat, dar ea nu a stiut sa-mi dea amanunte nici despre lupte, nici despre marea iubire dintre sclava si impartat, insa eu am aflat ! si tu poti afla mai multe depre Suleyman in fiecare luni si marti la ora 20 pe canalul Kanal D, ce zici suna bine !?

Image

4

Hmm Istambul, ce oras.. hmm Suleyman, ce imparat.. mi-ar placea sa ma intalnesc o data cu el, sa nu admir tinutele somptuoase doar prin televizor; sau daca acest lucru nu se poate mi-ar placea macar sa vad tara in care a trait, cu toata bogatia vesmintelor mostenite de la mosi stramosi, cu toata cultura si cu toate obiceiurile localncilor, sa gust din mancarea traditionala, sa pasesc si eu intr-o moschee si un palat turcerc ! Poate asa as simti si eu cate ceva din ce au trait personajele serialului „Suleyman Magnificul – Sub Domnia Iubirii” !

 

Sursa imagini: 1 , 2 , 3 , 4

Un răspuns »

Lasă un răspuns

